Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

132 __ 133 Αποτέλεσε βασικό στέλεχος του θιάσου του ΘΟΚ για τριάντα δύο χρόνια. Αφυπηρέτησε το 2008, στην πιο ώριμη και δημιουρ- γική φάση της μακράς σταδιοδρομίας της, που ξεκίνησε πριν από πενήντα πέντε χρόνια σε ερασιτεχνικές και επαγγελματικές σκηνές της Αγγλίας, όπου μεγάλωσε και σπούδασε. Την πρώτη εμφάνιση στον ΘΟΚ έκανε το 1971 ως Αννέτα στον Ποπολάρο, πριν δραστηριοποιηθεί στην πρωτοποριακή κυψέλη της Πειρα- ματικής Σκηνής. Μετά τον πόλεμο, ακολούθησε ένα διάστημα στο Θέατρο Τέχνης του Κουν. Η εποχή ΘΟΚ ξεκινά το 1976 με τον Παπουτσωμένο γάτο, την πρώτη παραγωγή του Οργανισμού για ανήλικο κοινό, με την αφρόκρεμα του θιάσου στη διανομή. Η Λέ- νια Σορόκου δεν είχε κανένα πρόβλημα να συνδέσει το όνομά της και με άλλες σπουδαίες παιδικές παραγωγές, όπως το Βαρελάκι με το μέλι και τον Μορμόλη. Λαμπρότερα πετράδια στο στέμ - μα αυτής της διαδρομής ήταν ο ρόλος της Κατρίν, μουγκής κόρης της Μάνας Κουράγιο, το 1977 (σκην. Heinz-Uwe Haus), ο πρωταγωνιστικός ρόλος της καλοκάγαθης Σεν Τε, που μεταμορφώνεται στη σκληρή Σουί Τα, στον Καλό άνθρωπο του Σετσουάν το 1979 και ο φερώνυμος ρόλος στην αλά Κώστα Μόντη κυπριακή Λυσιστράτη το φθινόπωρο του 1981 (σκην. Βλαδίμηρου Καυκαρίδη). Σημαντική στιγμή και το ντουέτο με τη Γαϊτανοπούλου στο Καλη ­ νύχτα μητέρα της Μάρσια Νόρμαν το 1988 (σκην. Δέσποινας Μπε- μπεδέλη). Το 2007 έλαβε το Βραβείο Υποκριτικής για τον ρόλο της Νίτσας στο Αγαπημένο μου πλυντήριο, με την επιτροπή να εκτιμά μια πολύπλευρη ερμηνεία με γνήσια θεατρική οικονομία και αποτελεσματικότητα. Αυτά ήταν τα στοιχεία που καθόρισαν τον τρόπο που προσέγγιζε όλους τους ρόλους, από τον μικρότερο μέχρι τον μεγαλύτερο, σε μια πορεία που ευτυχώς ακόμη συνεχί- ζεται. Το 2014 μοιράστηκε με τον Αντώνη Κατσαρή το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου και το 2015 συγκλόνισε άλλη μία φορά με το ντοκουντράμα Το παλάτι του τέλους, συνεπικουρούμενη από τον Κατσαρή και τη Στέλα Φυρογένη. (ΓΣ) 3.38 ΛΕΝΙΑ ΣΟΡΟΚΟΥ (1945–)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==